Rahsia Disiplin Poker – Artikel Strategi Poker

Rahsia Disiplin Poker – Artikel Strategi Poker . Disiplin di pejabat atau di sekolah secara amnya menyatakan bahawa anda sedang diawasi dan memastikan anda melakukan apa yang sepatutnya anda lakukan. Tetapi ini adalah sesuatu yang tidak ada apabila anda menguasai seni sahaja. Dalam permainan Pokertime anda perlu belajar mendisiplinkan diri sendiri. Anda harus terus mencabar diri sendiri, dan memastikan bahawa semangat anda tidak kendur pada bila-bila masa apabila belajar poker, sendiri. 

Disiplin adalah sesuatu yang diperlukan di banyak bidang Perjudian Poker Online. Sebagai contoh, jika seseorang berhasrat untuk bermain 5000 tangan dalam sebulan, dia sepatutnya melakukannya. Jika anda mendapati diri anda tidak mahu bermain, anda mungkin tidak sampai ke tahap di mana anda ingin melihat diri anda sendiri. Pelajaran sebelumnya memberitahu anda cara mempunyai matlamat yang realistik dalam membina bankroll. Perkara sedemikian memerlukan masa kerana keuntungan relatif yang kita perolehi daripada mereka adalah rendah berbanding dengan had yang kita mainkan.

Baca juga: Empat Tabiat Poker yang Diperolehi Cepat

Seseorang itu perlu berdisiplin tentang bidang lain juga, contohnya belajar. Anda perlu membuat matlamat untuk tujuan ini iaitu anda akan menumpukan beberapa jam dalam mempelajari buku tentang poker. Tetapi walaupun anda melakukan itu, tugas anda tidak selesai pada itu. Kerana membuat resolusi adalah mudah, mengamalkannya hari demi hari mungkin menjadi satu ujian. Inilah titik di mana disiplin masuk. Oleh itu, anda perlu menumpukan masa yang telah anda peruntukkan untuk tugas ini, walau apa pun yang mungkin. 

Secara umumnya, orang lebih kerap daripada tidak, cukup defensif. Oleh itu, sekiranya seseorang menunjukkan kesalahan anda, ia agak baik jika mencetuskan semua jenis mekanik pertahanan diri dalam diri anda. reaksi yang paling biasa terhadap sekeping kritikan ialah ia tidak terpakai kepada kita dan

hujah kedua yang paling biasa ialah pengkritik itu jahil dan kita betul dalam tindakan kita. Cara ketiga yang paling mungkin untuk mempertahankan diri adalah dengan memberi alasan. 

Walaupun menerima kritikan itu sukar, tetapi memberi kritikan yang berpeluang diterima adalah lebih sukar. Oleh itu, sekiranya anda meminta seseorang untuk menganalisis permainan anda, anda biasanya tidak meminta seseorang, yang profesional dan seseorang yang dilatih untuk memberi anda kritikan sensitif. Tetapi ada kalanya, anda mungkin berasa sakit hati dengan kritikan yang tidak henti-henti yang mungkin mencurah-curah untuk permainan anda. Inilah masanya anda perlu menelan kebanggaan anda. Di sinilah disiplin juga masuk. 

Bercakap tentang kritikan seseorang harus jujur kepadanya apabila keadaan tidak sesuai dengan keinginannya. Ada kemungkinan besar anda tidak dapat mengalah sebanyak jam belajar seperti yang anda janjikan kepada diri sendiri untuk memberi atau mungkin anda menjadi gelisah selepas permainan yang sangat teruk. Tetapi hanya anda yang tahu di mana anda harus sampai dan bagaimana.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *